Image

Tu zaczyna
się
eksport

Poland. Business Forward

2-3 października

PGE Narodowy, Warszawa

Image

Tu zaczyna
się
eksport

Poland. Business Forward

2-3 października

PGE Narodowy, Warszawa

Myślisz o rozwoju swojego biznesu?

PAIH Forum Biznesu jest właśnie dla Ciebie!

PAIH Forum Biznesu to wydarzenie organizowane dla sektora MŚP i jego partnerów - przedstawicieli regionów oraz instytucji rozwoju. To przestrzeń dla przedsiębiorców, którzy chcą się rozwijać, szukają nowych rozwiązań i pomysłów. Szczególnie dla tych, którzy planują lub już rozpoczęli ekspansję na zagraniczne rynki. PAIH Forum Biznesu to niepowtarzalna okazja do osobistego spotkania z ekspertami z ponad 70 rynków zagranicznych, otrzymania praktycznej wiedzy i kontaktów biznesowych.
Tu poznasz gotowe rozwiązania i narzędzia wsparcia oferowane przez PAIH.

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny
Zarejestruj się
Image
 

w liczbach

6000

uczestników

410

ekspertów

69

Stanowisk

3700

Spotkań

85

warsztatów i paneli

11

SCen

do wydarzenia pozostało:

Zakres tematyczny

sala: Sale Warsztatowe (poziom +2), 02.10, 16:15-17:15

Cyfrowe innowacje w lifescience – szansa dla polskich firm

Innowacje cyfrowe w lifescience oznaczają nie tylko szybszy rozwój nowych leków, ale także przyspieszenie procesów związanych z bezpieczeństwem zdrowotnym. Warto się jednak zastanowić, jak wiele można jeszcze osiągnąć dzięki cyfrowej transformacji, czy dla polskich firm może być to szansa na podbicie zagranicznych rynków? Na to i inne pytania odpowiedzą eksperci PAIH oraz zaproszeni goście podczas panelu dyskusyjnego dotyczącego rozwoju segmentu lifescience.
sala: Sale Warsztatowe (poziom +2), 02.10, 16:15-17:15

Nowy azjatycki konsument – trendy i wyzwania sektora spożywczego w Azji

Azja to kontynent z ogromnym potencjałem konsumpcyjnym, ponad 4,5 mld ludzi zamieszkujących 48 krajów, oraz coraz istotniejszy kierunek dla Polskich eksporterów. Atrakcyjność Azji wynika przede wszystkim z jej szybkiego rozwoju gospodarczego. Rynki azjatyckie są obecnie jednymi z najdynamiczniej zmieniających się. Na kontynencie zachodzą znaczące przemiany w poziomie zamożności społeczeństw oraz świadomości konsumenckiej.

W ostatnich miesiącach i latach kraje Azji otwierają się także coraz bardziej na polskie produkty spożywcze. Eksport do tych krajów stanowi ogromną szansę. Żeby ją w pełni wykorzystać, należy jednak pamiętać o spełnieniu często rygorystycznych wymagań rynkowych i konsumenckich. Azjatyccy konsumenci często poszukują produktów o zupełnie innej charakterystyce i parametrach, co wymaga odpowiedniego przygotowania. Gotowość polskiego sektora spożywczego na sprostanie tym wymogom będzie decydować o globalnym sukcesie branży. O trendach i wyzwaniach w tej części świata porozmawiają podczas panelu dyskusyjnego eksperci z Zagranicznych Biur Handlowych PAIH oraz przedstawiciele polskiego biznesu.
sala: Sale Warsztatowe (poziom +2), 02.10, 16:15-17:15

Prowadzenie biznesu w Ukrainie w warunkach wojny

To co dzieje się z gospodarką ukraińską, mimo trwającej pełnowymiarowej wojny, stanowi swoisty fenomen. W kolejnym roku rosyjskiej inwazji gospodarka ukraińska wciąż działa i to w dodatku nie najgorzej. Żeby utrzymać taki stan rzeczy niezbędne są jednak działania podtrzymujące jej funkcjonowanie oraz stymulujące dalszy rozwój. Dla przetrwania Ukrainy konieczne jest przyciąganie inwestycji zagranicznych.

Wiele spółek z polskim kapitałem zdaje sobie z tego sprawę i od lat prowadzi i z sukcesem rozwija działalność na rynku ukraińskim. Spora część z nich przetrwała już szereg kryzysów politycznych, ekonomicznych i społecznych, wychodząc z nich obronną ręką – utrzymując, czy nawet zwiększając finalnie swój potencjał rynkowy. Co sprawia, że walczyli i są gotowi dalej walczyć o obecność na rynku ukraińskim, nawet w obliczu tak ekstremalnego zagrożenia jak wojna? Jakimi przesłankami kierują się przedsiębiorcy, którzy zdecydowali się na założenie spółki w Ukrainie już po 24 lutego 2022 roku? Jakie możliwości i jakie wyzwania stoją obecnie przed polskim biznesem w Ukrainie? Na jakie wsparcie mogą liczyć przedsiębiorcy i jakie ryzyka muszą brać pod uwagę decydując się na działanie na rynku ukraińskim? Na te i inne ważne pytania odpowiedzą zaproszeni przez nas goście.
sala: Sale Warsztatowe (poziom +2), 02.10, 16:15-17:15

Przyszłość relacji handlowych z Chinami

Odbicie gospodarcze Chin po okresie pandemii koronawirusa i wydłużonego okresu obowiązywania restrykcyjnej polityki zero-COVID okazało się być znacznie słabsze, niż zakładały władze w Pekinie. W połączeniu ze wzrostem globalnych napięć w polityce międzynarodowej, obraz relacji gospodarczych z Państwem Środka jest dalece bardziej pesymistyczny, niż jeszcze 5 lat temu.

Czy Chiny to wciąż perspektywiczny rynek zbytu dla polskich eksporterów i atrakcyjna lokalizacja dla nowych inwestycji? Jaki potencjał kryje się w Państwie Środka i w jego wciąż dynamicznie bogacącym się społeczeństwie? Na te i inne pytania odpowiemy podczas panelu dyskusyjnego. Zaproszeni eksperci opowiedzą także o tym, jak analiza długofalowych trendów definiujących przyszłość chińskiej gospodarki stała się kluczowym elementem odpowiedniej strategii biznesowej.
sala: Sale Warsztatowe (poziom +2), 02.10, 15:00-16:00

Wyzwania dla polskich eksporterów z branży FMCG i HoReCa w Europie Środkowo-Wschodniej

Branża HoReCa i FMCG dynamicznie się rozwija, ale jednocześnie mierzy z wieloma wyzwaniami. Specyfika sektora, dynamika obrotów towarowych oraz konkurencyjność obu segmentów rynku sprawiają, że firmy działające w tych branżach muszą być gotowe na nieustanne zmiany. Przedsiębiorcy chcący utrzymać się na rynku zmuszeni są do ciągłego dostosowywania swojej oferty do pojawiających się trendów, sezonowości zamówień i oczekiwań konsumentów. Wśród kluczowych czynników, aktualnie kształtujących popyt, wymienić można m.in. rosnące zainteresowanie produktami organicznymi i naturalnymi, zrównoważony rozwój i odpowiedzialność społeczną oraz rosnącą rolę e-commerce.

Zapraszamy na panel dyskusyjny, podczas którego omówimy wyzwania, przed którymi stają obecnie polscy eksporterzy z branży FMCG i HoReCa. Zaproszeni przez nas eksperci przedstawią także główne czynniki rzutujące na obniżenie konkurencyjności polskiej oferty, m.in. rosnące w dalszym ciągu ceny surowców oraz kosztów energii, szczególnie mocno dotykające branżę HoReCa, jak również kwestie wynikające ze zmian legislacyjnych, jak na przykład nowe obowiązki opakowaniowe.
sala: Sale Warsztatowe (poziom +2), 02.10, 15:00-16:00

Indie – wyzwania i szanse dla polskiego biznesu

Indie to w ostatnich latach najszybciej rozwijająca się duża gospodarka świata. Według licznych analiz rynek hinduski, w zaledwie kilka lat, bo już do 2030 r. zostanie drugą gospodarką w regionie Azji i Pacyfiku oraz trzecią co do wielkości na świecie. Pod względem PKB Indie prześcigną wówczas takie potęgi jak Japonia i Niemcy. Zgodnie z przewidywaniami, w najbliższej dekadzie także klasa średnia w tym kraju ulegnie podwojeniu i wzrośnie z 400 do 800 mln osób.

Dla polskich przedsiębiorców Indie to kierunek z ogromnym potencjałem, ale i licznymi wyzwaniami. Ten dynamiczny i perspektywiczny rynek jest obwarowany szeregiem barier handlowych i różnic kulturowych, które utrudniają odniesienie sukcesu. Jak zatem odnaleźć w tym złożonym obrazie drogę do serc i portfeli indyjskich konsumentów? Zrozumienie natury wskazanych wyzwań to doskonały pierwszy krok. Więcej opowiedzą nasi eksperci podczas panelu.
sala: Sale Warsztatowe (poziom +2), 02.10, 15:00-16:00

Sztuczna inteligencja – rozwój, szanse i zagrożenia dla polskiego biznesu

Sztuczna inteligencja to bez wątpienia nowy "megatrend", który stwarza ogromne możliwości, ale i niesie za sobą liczne wyzwania. Wykorzystanie AI przekształci nie tylko rozrywkę czy szkolnictwo, ale będzie także wymuszać radykalne zmiany w działaniach firm. Właściwie wszystkie branże, nie tylko IT, czeka prawdziwa rewolucja. Pytanie zatem brzmi jak polski biznes dostosuje się do tych nowych realiów?

W ramach panelu dyskusyjnego eksperci PAIH wraz z zaproszonymi gośćmi pochylą się nad tym tematem oraz poruszą takie kwestie jak chociażby zagrożenia płynące z rozwoju sztucznej inteligencji. Odpowiedzą także na pytanie, jak zmienił się świat od kiedy prawie dwa lata temu ChatGPT stał się powszechnie dostępny, powiedzą o tym co normuje niedawno wprowadzone przez UE rozporządzenie AI Act oraz przedstawią możliwości wykorzystania AI do rozwoju polskiej gospodarki.
sala: Sale Warsztatowe (poziom +2), 02.10, 15:00-16:00

Jak bezpiecznie dowieźć towar do Azji Centralnej? Eksport w obliczu sankcji i wojny w Ukrainie

Wojna w Ukrainie znacząco wpłynęła na łańcuchy dostaw w tym regionie świata. Szeroki zakres nałożonych na Rosję sankcji, spowodował, że firmy z Polski musiały znaleźć nowe ścieżki eksportowe do Azji Centralnej. Eksporterzy muszą teraz uwzględniać większe ryzyko związane z niestabilnością polityczną, zmiennością kursów walut oraz potencjalnymi problemami z płatnościami. Wojna spowodowała też, że wiele firm musiało szukać alternatywnych tras, omijając strefy konfliktu. W rezultacie na znaczeniu zyskał transport multimodalny oraz trasy przez Kaukaz, Turcję, Iran oraz Kazachstan. Takie rozwiązanie zwiększyło jednak czas i koszty transportu oraz ubezpieczeń.

Zapraszamy na panel, podczas którego eksperci opowiedzą o tym, jak obecnie kształtują się ryzyka oraz koszty transportu towarów z Polski do krajów Azji Centralnej i odpowiedzą na pytanie, czy region Azji Centralnej wciąż jest atrakcyjnym kierunkiem dla polskich eksporterów w obliczu sankcji i wojny w Ukrainie.
sala: Sale Warsztatowe (poziom +2), 02.10, 13:45-14:45

Specyfika rynków latynoamerykańskich

Ameryka Łacińska to wciąż nieodkryty przez polskich przedsiębiorców kierunek z ogromnym potencjałem. Państwa latynoamerykańskie, z około 650 mln mieszkańców, to ogromny i przyjazny rynek z nielicznymi formalnymi barierami. Współpraca między regionem LATAM a państwami UE jest w zdecydowanej większości oparta o umowy o wolnym handlu. Rynki krajów Ameryki Łacińskiej są też często mniej konkurencyjne, a to znaczy, że w walce o sukces eksportowy trzeba pokonać mniejszą liczbę konkurentów.

O szansach i wyzwaniach związanych z eksportem do państw latynoamerykańskich oraz o charakterystyce regionu opowiedzą eksperci z Zagranicznych Biur Handlowych PAIH, Ministerstwa Rozwoju i Technologii oraz przedstawiciele polskich firm działających w Ameryce Łacińskiej.
sala: Sale Warsztatowe (poziom +2), 02.10, 13:45-14:45

E-eksport – jak szybko i skutecznie sprzedawać w e-commerce za granicą?

Potencjał zagranicznej sprzedaży w e-commerce nie maleje. Jest wręcz przeciwnie. Cyfryzacja eksportu wpływa pozytywnie na optymalizację licznych procesów w biznesie. Dzięki e-eksportowi wiele firm może wręcz od nowa zbudować swój model biznesowy. Otwiera on nowe, nieograniczone możliwości sprzedażowe i umożliwia dotarcie do milionów klientów na całym świecie.

Zaproszeni goście wraz z ekspertami PAIH opowiedzą podczas panelu o tym, jak stawiać pierwsze kroki w transgranicznej sprzedaży online oraz które z rynków wybrać, aby odnieść sukces. Odpowiedzą także na pytanie, jak zbudować skuteczną strategię oraz przybliżą historię marketplace'ów.
sala: Sale Warsztatowe (poziom +2), 02.10, 13:45-14:45

Slovenia Poland explore the opportunity of doing business together (panel w języku angielskim)

sala: Sale Warsztatowe (poziom +2), 02.10, 13:45-14:45

Polska – Azja Centralna – nieodkryty potencjał współpracy gospodarczej

Azja Centralna to bogaty w zasoby naturalne region o dynamicznie rozwijających się gospodarkach i rosnącym popycie na innowacje oraz inwestycje. Mimo to współpraca gospodarcza między Polską a tamtejszymi rynkami wciąż nie osiągnęła pełnego potencjału.

Zapraszamy na panel dyskusyjny, podczas którego zbadamy możliwości i wyzwania stojące przed polskimi przedsiębiorstwami zainteresowanymi ekspansją na rynki Azji Centralnej. Wśród poruszanych przez ekspertów zagadnień znajdą się również sektory o największym potencjale wzrostu i współpracy, takie jak energetyka, infrastruktura, technologie informacyjne, rolnictwo, farmacja i przemysł chemiczny; polityczne i gospodarcze uwarunkowania oraz inicjatywy mające na celu zacieśnienie współpracy bilateralnej; praktyczne aspekty prowadzenia działalności w Azji Centralnej, w tym kwestie regulacyjne, różnice kulturowe oraz strategie skutecznego nawiązywania kontaktów biznesowych; przykłady sukcesów polskich firm w regionie oraz lekcje, jakie można wyciągnąć z ich doświadczeń.
sala: Sale Warsztatowe (poziom +2), 02.10, 12:30-13:30

Zielone technologie i ekoinnowacje jako potencjał eksportowy dla polskich przedsiębiorców

Inwestycje w zielone technologie rosną z roku na rok. Polskie ekoinnowacje, a szczególnie te poświęcone energetyce, mają ogromny potencjał rozwojowy na rynkach zagranicznych. Przyspieszenie ram regulacyjnych, a co za tym idzie zwiększenie zapotrzebowania producentów i podmiotów publicznych na konkretne rozwiązania, otwiera znaczące perspektywy dla polskich przedsiębiorstw. Wobec wyzwań związanych ze zmianami klimatu polskie firmy już teraz wyznaczają nowe ścieżki rozwoju, udanie łącząc troskę o środowisko z innowacyjnością, a może być tylko lepiej.

Zapraszamy na panel, w ramach którego w gronie ekspertów rozważymy, jak wykorzystać polską innowacyjność w sektorze zielonych technologii oraz odpowiemy na pytanie, jak instytucje państwowe mogą wesprzeć rozwój polskich firm z tego sektora na rynkach zagranicznych.
sala: Sale Warsztatowe (poziom +2), 02.10, 12:30-13:30

Rynek kosmetyczny – szanse i bariery

Marki kosmetyków z Polski są znane na całym świecie. Dzieje się tak, ponieważ polska branża kosmetyczna dynamicznie się rozwija i stale ewoluuje, reagując na zmieniające się trendy, preferencje konsumentów i nowe technologie. Ze względu na dużą konkurencyjność ciągle podnosi także jakość produktów.

W ramach panelu eksperci przedstawią strategie skutecznej ekspansji na konkretne rynki. Zaprezentują modele eksportu do takich krajów jak Meksyk i Chiny, ale także przyjrzą się naszym bliskim sąsiadom – Czechom. Nie zabraknie również innych europejskich destynacji. Eksperci opowiedzą chociażby o tym, jak zaistnieć w świadomości konsumenta włoskiego.
sala: Sale Warsztatowe (poziom +2), 02.10, 12:30-13:30

Uwarunkowania eksportowe w dobie światowych konfliktów wojennych

Konflikty zbrojne znacząco wpływają na globalne łańcuchy dostaw. Wojny mogą doprowadzić do ich zerwania a w ostateczności do trwałej relokacji. Ze względu na niepewności geopolityczne towary potrzebują więcej czasu, aby dotrzeć na konkretne rynki, co w rezultacie prowadzi do strat.

Celem panelu będzie szczegółowe zobrazowanie, jak konflikty wojenne wpływają na dynamikę i strukturę handlu zagranicznego na przykładzie kilku rynków, m.in. Izraela, Ukrainy i Algierii. Zagadnienia zostaną przedstawione na bazie doświadczeń pracowników Zagranicznych Biur Handlowych PAIH oraz ekspertów cenionych ośrodków opiniujących.
sala: Sale Warsztatowe (poziom +2), 02.10, 12:30-13:30

Zrównoważone inwestycje budowlane w Regionie Nordyckim

W zrównoważonym rozwoju branży budowlanej kluczową rolę pełnią obecnie kwestie ekologiczne, innowacyjne technologie oraz regulacje prawne. Podczas panelu eksperci z różnych sektorów budownictwa omówią, jak elementy te kształtują współczesne podejście do tej branży, szczególnie w kontekście doświadczeń z rynków nordyckich.

Dyskusja skupi się na korzyściach i wyzwaniach, jakie niesie ze sobą wdrażanie zrównoważonych praktyk w Polsce. Paneliści przedstawią przykłady rozwiązań administracyjno-instytucjonalnych, takich jak certyfikacje i dobre praktyki, które mogą być zaadaptowane na polskim rynku. Ważnym punktem będzie również omówienie nowoczesnych technologii, w tym technologii budownictwa drewnianego. Celem panelu jest stworzenie całościowego obrazu wyzwań i korzyści związanych z wprowadzeniem zrównoważonych rozwiązań w polskiej branży budowlanej, z naciskiem na praktyczne przykłady i możliwości ich zastosowania.
sala: Sale Warsztatowe (poziom +2), 02.10, 11:15-12:15

ESG – budowanie konkurencyjności polskich eksporterów w Europie i na rynkach pozaunijnych

Obecnie zrównoważony biznes nie jest już kwestią chęci, ale koniecznością. Od tego roku największe spółki są zobowiązane dyrektywą unijną do corocznego sporządzania raportów ESG, w których muszą znaleźć się odniesienia do kwestii środowiskowych, społecznych i ładu korporacyjnego. W kolejnych latach obowiązek ten będzie rozszerzany na coraz mniejsze podmioty.

W ramach panelu dyskusyjnego zastanowimy się nad tym, w jaki sposób regulacje unijne dotyczące zrównoważonego rozwoju i raportowania ESG wpływają na konkurencyjność polskich eksporterów (przede wszystkim segmentu MŚP) zarówno na rynkach europejskich, jak i pozaunijnych. Eksperci odpowiedzą także na pytanie o to, jak do tych regulacji powinni się przygotować polscy eksporterzy.
sala: Sale Warsztatowe (poziom +2), 02.10, 11:15-12:15

Branża spożywcza – czy na półkach za granicą jest miejsce na polskie produkty?

Polska jest jednym z największych producentów i eksporterów żywności w Europie. Nasza żywność ma za granicą opinię zdrowej i bezpiecznej. Popularnością na świecie cieszą się chociażby polskie owoce, pieczarki, drób czy przetwory z mleka. Pozycja lidera nie jest jednak wieczna. W obecnych warunkach gospodarczych polska branża spożywcza stoi przed wyzwaniem rozwijania i utrzymania swojej obecności na międzynarodowych rynkach.

Zapraszamy do udziału w panelu, który będzie doskonałą okazją do analizy zmian krajobrazu światowego handlu. Eksperci PAIH podzielą się w ramach dyskusji swoimi spostrzeżeniami na temat przyszłości polskich marek sektora spożywczego.
sala: Sale Warsztatowe (poziom +2), 02.10, 11:15-12:15

Innowacyjne technologie w morskiej energetyce wiatrowej. Wodór, technologia przyszłości – nowe możliwości dla polskich firm

Jesteśmy w kluczowym momencie rozwoju morskiej energetyki wiatrowej. Europejski rynek offshore dynamicznie przyspiesza, a Polska ma potencjał, żeby stać się zagłębiem morskiej energetyki wiatrowej dla całej Europy.

Zapraszamy do udziału w panelu o innowacjach, nowych technologiach i trendach w obszarze morskiej energetyki wiatrowej. Dyskusja będzie okazją do omówienia kluczowych zagadnień związanych z rozwojem tego sektora. Uczestnicy panelu przyjrzą się najciekawszym i najbardziej poszukiwanym innowacjom oraz wyzwaniom stojącym przed rynkiem offshore.
sala: Sale Warsztatowe (poziom +2), 02.10, 11:15-12:15

Polski rynek budowlany – czy mamy szansę na eksport?

Według analityków Polska branża budowlana po rekordowych zyskach z ostatnich trzech lat, znalazła się na krótko w okresie spowolnienia. Zgodnie z przewidywaniami trudności mają minąć już w przyszłym roku. Również perspektywy na resztę dekady wyglądają korzystnie.

Zachęcamy do udziału w panelu dyskusyjnym, mającym na celu ocenę aktualnej sytuacji polskiego sektora budowlanego oraz wskazanie możliwych kierunków ekspansji. Eksperci porozmawiają również o tym, co nas czeka w przyszłości m.in. o inwestycjach w obszarze budownictwa i infrastruktury, wpływie sytuacji geopolitycznej na aktualne łańcuchy dostaw i konkurencję na rynkach międzynarodowych. Wśród omawianych zagadnień pojawią się także pytania o rynek pracy, szkolnictwo oraz innowacje i nowe technologie w obszarze budownictwa.

    Paneliści

    Image

    Marianna Sidoroff

    Dyrektor Departamentu Gospodarki Cyfrowej w Ministerstwie Rozwoju i Technologii. Planuje i zarządza rozwojem elektronicznych usług administracji dla przedsiębiorców, platform internetowych, a także obsługą użytkowników największego publicznego portalu dla firm - Biznes.gov.pl z rejestrem Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Kreatorka i wizjonerka wielu projektów realizowanych w duchu projektowania zorientowanego na potrzeby użytkownika, których celem jest transformacja cyfrowa przedsiębiorców oraz rozwój e-usług dla MŚP.
    Image

    Maciej Konarski

    Radca w Departamencie Handlu i Współpracy Międzynarodowej Ministerstwa Rozwoju i Technologii. Od 2007 roku zatrudniony w Ministerstwie Rozwoju i Technologii. Początkowo odpowiedzialny za współpracę z międzynarodowymi organizacjami o charakterze gospodarczym oraz kwestie pomocy rozwojowej. Od 2018 roku zajmuje się sprawami z zakresu dwustronnej współpracy gospodarczej z regionem Greater China (ChRL, Tajwan, Hongkong). Przed podjęciem pracy w administracji rządowej związany z Portalem Spraw Zagranicznych psz.pl., w którym pełnił m.in. funkcję redaktora naczelnego. Do jego głównych zainteresowań zawodowych należą polsko-chińskie relacje handlowo-inwestycyjne oraz relacje UE-Chiny. Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego (stosunki międzynarodowe). Prywatnie ojciec dwóch córek, zapalony kinoman i wikipedysta.

      Key note speaker

      Image
      Scena główna, 4.10, 14.15-14.45

      Marek Kamiński

      Zdobywca biegunów oraz założyciel Life Plan Academy i Kaminski Academy, czyli organizacji wspomagających odporność psychiczną u dzieci i dorosłych. Mentor, przedsiębiorca i odkrywca ludzkiego potencjału. Odbył ponad 80 ekstremalnych wypraw. Jako pierwszy na świecie zdobył oba bieguny Ziemi w ciągu jednego roku, bez pomocy z zewnątrz, za co został wpisany do Księgi Rekordów Guinnessa. Między innymi dotarł na Bieguny z niepełnosprawnym, wówczas 15 letnim Jaśkiem Melą udowadniając, że nie ma rzeczy niemożliwych. Inspiruje setki tysięcy ludzi w Polsce i na świecie poprzez książki, filmy, podcasty, webinary oraz programy trenerskie. W ramach Kaminski Academy współpracował z takimi firmami, jak np. PWC, Geberit, Invena, Polpharma, Nestle.

      Eksperci PAIH

      Image
      Image

      Karabo Mahibila

      Republika Południowej Afryki
      Business Development Manager w Zagranicznym Biurze Handlowym PAIH w Johannesburgu. Posiada wszechstronne wykształcenie akademickie. Uzyskała tytuł licencjata w dziedzinie nauk politycznych, a także ukończyła studia podyplomowe w zakresie polityki międzynarodowej i studiów rozwojowych odpowiednio na Uniwersytecie w Pretorii, Uniwersytecie Południowej Afryki oraz Uniwersytecie Witwatersrand. Specjalizuje się w zarządzaniu relacjami z interesariuszami oraz promocji handlu i inwestycji, z dużym doświadczeniem w pracy z europejską społecznością biznesową i dyplomatyczną. Wcześniej Dyrektor Generalny Południowoafrykańsko-Niderlandzkiej Izby Handlowej. W PAIH od stycznia 2022 roku. Jej rolą jest wspieranie zapytań handlowych od polskich firm badających i poruszających się po rynku południowoafrykańskim i tworzenie silnych relacji z południowoafrykańskimi partnerami i interesariuszami.
      Image
      Image

      Łukasz Słoniowski

      Kenia
      Kierownik Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Nairobi. W latach 2019-2024 Wiceprezes Krakowskiego Parku Technologicznego, wyróżniony tytułem "Menedżer Roku Małopolski 2022". Posiada różnorodne doświadczenie zawodowe: przez pięć lat prowadził własną działalność, był trzykrotnie radnym miasta Krakowa, pracował w szkole społecznej STO. Przez kilka lat jako tutor w programie "Liderzy PAFW" wspierał rozwój liderów społecznych. Prowadził także zajęcia z zakresu komunikacji w biznesie m. in. na studiach MBA w Krakowskiej Szkole Biznesu przy Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Inicjator najstarszego trwającego konkursu debat oksfordzkich - "Szkoła Debaty" (nieprzerwanie od 2003 roku), współzałożyciel Krakowskiego Stowarzyszenia Mówców, popularyzator debaty. Absolwent prawa na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz studiów MBA w Krakowskiej Szkole Biznesu przy Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie.
      Image
      Image

      Kasia Muzyk

      Republika Południowej Afryki
      Kierownik Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Johannesburgu. Licencjat z handlu ze specjalizacją w Zarządzaniu Inwestycjami na Uniwersytecie w Pretorii. Ukończyła również studia podyplomowe w dziedzinie ekonomii. Karierę rozpoczynała jako administrator funduszów inwestycyjnych. Pracowała jako Prywatny Bankier (RMB Private Bank), a następnie zdobywała doświadczenie w bankowości biznesowej (FNB Business), gdzie analizowała firmy z obrotem o minimalnej wysokości PLN 42m+. W PAIH od 2020 roku. Włada językami polskim, angielskim i afrikaans.
      Image
      Image

      Krzysztof Staśko

      Nigeria
      Od pięciu lat w Zagranicznym Biurze Handlowym PAIH w Lagos, a od około 20 w Nigerii. Z wykształcenia informatyk, a z praktycznego doświadczenia menadżer wielu międzynarodowych projektów w regionie. Aktywnie wspiera działania biznesowe polskich przedsiębiorców w tym Polonii – współtwórca Polskiego Instytutu w Lagos. Z zamiłowania motoryzacyjny hobbysta oraz promotor podróży i turystyki.
      Image
      Image

      Maciej Białko

      Zjednoczone Emiraty Arabskie
      Posiada ponad 20 lat doświadczenia zawodowego. Pracował w takich firmach, jak Barlays, Bank of Scotland, czy Bank of Ireland jako doradca inwestycyjny. W Ambasadzie RP w Abu Zabi pracował natomiast jako ekspert ds. makroekonomicznych. Prowadził również własną działalność handlową, która skupiała się na wprowadzaniu polskich firm na rynki Zatoki Perskiej oraz szeroko rozumianym wsparciu dla polskich firm i instytucji. Założył 2 własne firmy i pomógł założyć wiele innych. Był także szefem biura Funduszu Górnośląskiego w Abu Zabi.
      Image
      Image

      Sandun Wijesekara

      Zjednoczone Emiraty Arabskie
      Business Development Manager w Zagranicznym Biurze Handlowym PAIH w Dubaju. Urodzony i wychowany w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, posiada tytuł Bachelors of Business Administration z University Of Wollongong w Dubaju. Posiada szereg doświadczeń obejmujących doradztwo w zakresie wejścia na rynek, obsługi klienta oraz zarządzania projektami i sprzedażą. Pełen pasji, wysoce zmotywowany i doświadczony menedżer ds. rozwoju biznesu, który posiada doświadczenie m.in. w doradztwie w zakresie wchodzenia na rynki zagraniczne, obsłudze klienta oraz zarządzaniu projektami i sprzedaży. Zmotywowany do zapewniania wysokiej jakości pracy dzięki rozległej wiedzy na temat marketingu i sprzedaży, poprawy doświadczeń zakupowych i podnoszenia profilu firmy na rynkach docelowych.
      Image
      Image

      Daniel Kireki Abere

      Kenia
      Business Development Manager w Zagranicznym Biurze Handlowym PAIH w Nairobi. Ekspert w dziedzinie stosunków gospodarczych między krajami, organizacjami międzynarodowymi i firmami prywatnymi, posiadający rozległą wiedzę w zakresie handlu i inwestycji, a także rozwiązywania sporów. Przed dołączeniem do PAIH współpracowałem z Krajowym Funduszem Nowych Technologii jako analityk biznesowy, doradzając polskim firmom w zakresie możliwości biznesowych i inwestycyjnych w Afryce Wschodniej, a także firmom afrykańskim zainteresowanym Polską. Posiada licencjat z ekonomii międzynarodowej zdobyty na Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz dyplom zawodowy Chartered Institute of Logistics and Transport UK. Interesuję się rolnictwem, budownictwem i technologiami informacyjno-komunikacyjnymi.
      Image
      Image

      Joanna Snopek Berbercioğlu

      Turcja
      Posiada 12-letnie doświadczenie w commercial i residential real estate zdobyte w międzynarodowych firmach deweloperskich oraz sektorowych NGO. Karierę rozpoczynała w dziale marketingu międzynarodowego dewelopera centrów handlowych. Na przestrzeni lat zdobywała szlify w zakresie leasingu, pozyskiwania i prowadzenia relacji z klientami międzynarodowymi oraz przygotowania inwestycji w irlandzkich, węgierskich i izraelskich spółkach. Od 5 lat kieruje Zagranicznym Biurem Handlowym PAIH w Stambule. Doradza polskim firmom w działaniu na rynku tureckim, aktywnie analizując potencjał biznesowy oraz środowisko konkurencyjne ze szczególnym naciskiem na wpływ czynników kulturowych na prowadzenie relacji biznesowych i preferencje konsumentów.
      Image
      Image

      Maciej Klósak

      Maroko
      Kierownik Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Casablance. Odpowiedzialny za rynki marokański i algierski. Doktor nauk technicznych, inżynier budownictwa i mechaniki. Wykształcenie zdobywał w Polsce, Belgii i Francji. Posiada również dyplom MBA uzyskany na Nottingham Trent University. Z Marokiem związany od 2013 roku poprzez prace badawczo-rozwojowe. Był kierownikiem laboratorium badań materiałowych na Universiapolis w Agadirze. Posiada doświadczenie menedżerskie w sektorze komunalnym i budowlanym. Pracownik naukowo-badawczy w Polsce i za granicą (m.in. biuro R&D Arcelor Mittal, Politechnika Poznańska, Polska Akademia Nauk). Z zamiłowania podróżnik – członek The Explorers Club w Nowym Jorku oraz Stowarzyszenia Geografii w Paryżu. Włada językami francuskim i angielskim.
      Image
      Image

      Ayman Farouk

      Egipt
      Business Development Manager Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Kairze. Bachelor of Commerce Uniwersytetu w Kairze. Doświadczenie zdobywał w branży turystycznej, m.in jako dyrektor polskiej firmy turystycznej w Hurghadzie. Z Polską Agencją Inwestycji i Handlu związany od maja 2018 roku. Włada językami arabskim, polskim i angielskim.
      Image
      Image

      Eva Mezher

      Zjednoczone Emiraty Arabskie
      Business Development Manager w Zagranicznym Biurze Handlowym PAIH w Dubaju. Posiada ponad 8-letnie doświadczenie w doradztwie finansowym, które zdobywała pracując dla PwC w zespole Corporate Finance. Wcześniej Eva pracowała również jako Relationship Manager w HSBC France, gdzie zarządzała portfelem około stu klientów korporacyjnych oraz jako audytor w KPMG. Włada językami polskim, angielskim i francuskim.
      Image
      Image

      Kağan Nalbantoğlu

      Turcja
      Business Development Manager w Zagranicznym Biurze Handlowym PAIH w Stambule. Studiował na Uniwersytecie Anadolu oraz Uniwersytecie Ankarskim. Polskim przedsiębiorcom pomaga od grudnia 2015 roku – początkowo pracując w Wydziale Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Ankarze, a od 2019 roku – w Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.
      Image
      Image

      Jan Bochniak

      Maroko
      Business Development Manager w Zagranicznym Biurze Handlowym PAIH w Casablance. Od kilkunastu lat pracuje w eksporcie, rozwijając sprzedaż na rynkach zagranicznych, w roli koordynatora, szefa eksportu czy konsultanta. W PAIH wyszukuje możliwości biznesowe dla polskich firm w Maroku oraz wspiera firmy w ekspansji zagranicznej. Każdego roku wprowadza nowe polskie firmy i marki na rynek marokański. Z wykształcenia jest filologiem romańskim, tłumaczem konferencyjnym i wykwalifikowanym managerem z tytułem MBA.
      Image
      Image

      Justyna Sitarska

      Nigeria
      Kierownik Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Lagos. Ukończyła filologię niderlandzką na Uniwersytecie Wrocławskim oraz psychologię w biznesie w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu. Menedżer i przedsiębiorca z wieloletnim doświadczeniem na rynku międzynarodowym. W czasie swojej kariery zawodowej prowadziła projekty w Polsce i Hiszpanii. Była dyrektorem sprzedaży w Meksyku, Trynidadzie i Tobago oraz Nigerii, gdzie pracowała nad publikacjami inwestycyjnymi dotyczącymi rynków wschodzących i ich promocji we współpracy z gazetami USA Today i The Independent. Była także założycielem i dyrektorem zarządzającym firmy konsultingowej Filigri Consulting działającej na terenie Nigerii w zakresie doradztwa, rozwoju biznesu i szkoleń dot. strategii sprzedażowych dla nigeryjskich firm blue chip. Od 2012 r. mieszka i pracuje w Lagos, dlatego doskonale rozumie rynek nigeryjski i jego specyfikę.
      Image
      Image

      Maciej Pawłowski

      Algieria
      Business Development Manager w Zagranicznym Biurze Handlowym PAIH w Algierze. Analityk polityczny i ekonomiczny, ekspert ds. śródziemnomorskich oraz autor wielu książek o tematyce gospodarczej i społeczno-politycznej. W 2025 r. ukaże się jego książka pt. „Brama do Europy. Czy Afryka północna zdecyduje o przyszłości Starego Kontynentu”. Doświadczenie zawodowe zdobywał m.in. w Ambasadzie RP w Kairze oraz Polskim Instytucie Spraw Międzynarodowych. Ukończył studia magisterskie (nauki polityczne i gospodarka przestrzenna) na Uniwersytecie Warszawskim.

        -  harmonogram -

        Środa 2.10.2024

        Czwartek 3.10.2024

        Drugiego dnia PAIH Forum Biznesu zapraszamy na spotkania z ekspertami Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu oraz networking.

        Nowość

        Mentoring Zone

        Strefa spotkań i rozmów z Prelegentami, gdzie uczestnicy będą mogli odbyć rozmowy mentoringowe na interesujące ich tematy. Prelegenci będą dzielić się wiedzą i odpowiadać na pytania. To nowość w stosunku do ubiegłych edycji.

        Partnerzy i patronaty

        Image
        Honorowy PATRONAT MINISTRA ROZWOJU I TECHNOLOGII
        Image
        Partner strategiczny

        -  Partnerzy -

        Image
        Image
        Image
        Image
        Image
        Image
        Image
        Image
        Image
        Image
        Image
        Image
        Image
        Image
        Image
        Image

        -  Patroni medialni -

        Image
        Image
        Image
        Image
        Image
        Image

        -  Partner merytoryczny -

        Image

        Partnerzy i patronaty

        -  Patroni medialni -

        Image
        Image
        Image
        Image
        Image
        Image

        Dojazd

        Brama nr 1 - brama zlokalizowana po wschodniej części obiektu (FORUM), od strony Alei Zielenieckiej.

        W przypadku poruszania się komunikacją miejską najlepiej dostać się do bramy nr 1:

        • Idąc od strony Ronda Waszyngtona należy kierować się w prawo wzdłuż ogrodzenia PGE Narodowego.
        • Idąc od strony PKP/Metro należy okrążyć PGE Narodowy idąc w lewo, mając obiekt po swojej prawej stronie. Na błoniach PGE Narodowego znajdują się totemy informacyjne wskazujące kierunek dojścia do poszczególnych bram.

        Aby dotrzeć samochodem do bramy 1 należy objechać obiekt mając go po swojej prawej stronie, zgodnie z ruchem wskazówek zegara.

        Istnieje możliwość bezpłatnego pozostawienia samochodu na błoniach PGE Narodowego na wysokości bramy 1.

        Image

        -  galeria -

        Placeholder Image
        Placeholder Image
        Placeholder Image
        Placeholder Image
        Placeholder Image
        Placeholder Image
        Placeholder Image
        Placeholder Image
        Placeholder Image
        Placeholder Image
        Placeholder Image
        Placeholder Image
        Placeholder Image
        Placeholder Image
        Placeholder Image
        Placeholder Image
        Placeholder Image
        Placeholder Image
        Placeholder Image
        Placeholder Image